Disney’s eigen ‘messy’ vooruitgang
ARTIKEL
De happy family in Disney World. Het is een beeld dat wereldwijd tot het grote succes van Disney heeft geleid. Niet de echte wereld maakt gelukkig, maar de perfecte wereld van de sprookjes waar alles beter is. In Disney's filosofie staat geluk in de echte wereld gelijk aan vooruitgang, maar hoe zit het met de vooruitgang binnen de muren van Disney World zelf?
Het uitgebreide artikel The messy business of Reinventing Happiness in Fast Company verhaalt de moeizame weg van vernieuwing binnen Disney World zelf. Geconfronteerd in de begin jaren van deze eeuw met een terugloop van het aantal bezoekers, en met name terugkom bezoek, in de parken en het stijgend aantal klachten (lange rijen, hoog entreeprijs,etc. ) startten de CEO's van Disney een werkgroep met de missie "to reinvent the vacation experience—and keep [Disney World] relevant". Belangrijkste speerpunt was het bereiken van de nieuwe generatie, opgegroeid met technologie en sociale media. Als de parken voor hen niet meer geloofwaardig zijn, dan gaat het snel achteruit. Maar hoe verhouden deze technologische vernieuwingen zich tot een wereld van sprookjes? Of zoals een van de imagineers (Disney's wakers en ontwerpers van de verbeelding) in het artikel zegt: "If I’m supposed to be living with fairies, fairies don’t have iPhones or MagicBands."
The messy business of Reinventing Happiness, is een ontluisterend artikel dat een kijkje geeft in de eigen keuken van Disney's vooruitgang. En hoe de beste marketeers, ingenieurs, imagineers, strategen en economen elkaar en de top van Disney moesten overtuigen om uiteindelijk de MagicBand te ontwikkelen: een soort persoonlijke toegangscode waarmee bezoekers zonder zorgen toegang krijgen tot alle attracties, aankopen kunnen doen en ervaringen kunnen delen. Eureka!